Rok 2015

Rok 2015 můžeme pro Seznam.cz označit jako období řízeného růstu. Zatímco Evropa řešila uprchlickou krizi, my jsme vsadili na to, že nové posily zrychlí inovace a obohatí naši firemní kulturu a rozhodli jsme se, že postupně přivítáme desítky nových zaměstnanců. Rekordní tržby nám umožnily investovat do rozvoje a pozvolna přicházet s novými produkty, potažmo vylepšeními těch již dobře zaběhnutých.

Mapy.cz se nebály a i v tomto neklidném období se vydaly do světa, takže si díky nim můžete naplánovat trasu autem, na kole i pěšky na kterémkoli kontinentu. Pro ty, jež raději objevují krásy domoviny, ale docházejí jim nápady na místa, byl spuštěn plánovač výletů. A v neposlední řadě naše Mapy.cz potěšily i vodáky, kteří se můžou lépe připravit na sjíždění českých a slovenských řek. Současně jsme pokračovali v panoramatickém focení, vyvinuli jsme i krosnu, s níž snímkujeme turistické trasy. Nechali nás fotit i na řadě uzavřených míst, takže díky našim snímkům můžete proniknout třeba na Masarykův okruh v Brně.

Nejmarkantnější a na první pohled patrnou změnou byl redesign Seznam.cz domovské stránky, jež i v roce 2015 byla nejnavštěvovanější na českém internetu. Ubírali jsme se cestou postupných změn a dlouho jsme novou verzi testovali. Výsledkem je odlehčený vzhled a možnost přizpůsobit obsah svým zájmům a potřebám.

Po velkém úspěchu mobilního internetového prohlížeče, který každý den na svém telefonu používá přes 200 tisíc lidí, přišel logicky na řadu další díl skládačky v podobě prohlížeče určeného pro počítače. Jeho hlavními devízami jsou rychlost, praktičnost a práce s informacemi tak, aby to uživatelům co nejvíce ulehčil.

Ulehčení a pomoc je filozofie, která se táhne jako červená nit všemi našimi produkty. Například Zboží.cz se v roce 2015 ještě více profilovalo jako nákupní rádce. Představilo sekci „Jak vybrat“, kde zákazník získá jasnou představu o tom, na jaké parametry u konkrétního zboží dát pozor. Před Vánoci pak Zboží.cz otestovalo dárkového asistenta, online chat, ve kterém živí konzultanti pomohli skoro 5 000 lidí vybrat dárky pod stromeček.

Rok 2015 patřil i zábavě. Hry.cz od základu změnily svůj koncept a nyní jsou místem, kde si každý vybere ideální hru pro sebe. A to i za pomoci redakce, již tvoří odborníci na hraní vzatí. Internetová televize Stream.cz naopak udržuje dlouhodobý kurz a sází na vlastní tvorbu. Krom pokračování oblíbených sérií jsme mohli vidět kupříkladu zbrusu nové seriály Pizza boy či Autobazar Monte Karlo. Pořadům a tvářím však byla odepřena účast v cenách TýTý, což vyvolalo velký ohlas na téma co je a co není televize. Za tento poprask si Stream.cz odnesl v jiné soutěži alespoň ocenění za PR.