Linka bezpečí

Sdružení Linka bezpečí poskytuje služby krizové intervence dětem v České republice již 20 let. Zároveň přispívá prevenci před vznikem těchto situací prostřednictvím telefonických a on-line služeb, vzdělávacích a publikačních aktivit. Statistiky každoročně ukazují, jak důležitá a společensky potřebná tato služba je.





Seznam.cz se připojil k výzvě Linky bezpečí: Postavme se šikaně

Na domovské stránce Seznam.cz a na Seznam Zprávách se od 30. 10. do 12. 11. 2017 mohli lidé setkat s kampaní Linky bezpečí s názvem „Postav se šikaně“. Jejím cílem bylo oslovit děti školou povinné, studenty, rodiče i pedagogy. Podle statistik totiž Linka bezpečí v loňském roce přijala celkem 2 239 hovorů o šikaně, což bylo nejvíc za poslední čtyři roky. Kampaň vyzývala k tomu, aby se lidé nebáli o šikaně mluvit, „postavili” se za oběť šikany a podpořili bezplatnou celostátní Linku bezpečí, kde se touto problematikou zabývají speciálně vyškolení konzultanti.

Představení charitativních partnerů na pražské centrále

Ve středu 12. 4. 2017 v pražské centrále všichni partneři Seznam.cz představili svoji práci – co dělají a čemu se věnují. Seznamáci tak měli příležitost zjistit, komu dlouhodobě společnost pomáhá. Z Linky Bezpečí dorazila ředitelka Soňa Petrášková a Peter Porubský, vedoucí Linky. Zaměstnancům pověděli o tom, co obnáší práce konzultanta, s jakými problémy děti nejčastěji telefonují a jak mohou z pozice dospělých dětem pomoci ve chvíli nouze.

Zaměstnanci Seznam.cz si vyzkoušeli, jaké to je na opačném konci sluchátka

Seznam.cz a projekt Seznam se bezpečně je dlouholetým partnerem Linky bezpečí. Díky této spolupráci dostalo dvacet Seznamáků příležitost vyzkoušet si na workshopu, jaké to je v kůži konzultanta Linky bezpečí. Poznali, jak dětem Linka pomáhá. Dozvěděli se, jak tu vypadá běžný den, o čem si konzultanti s dětmi povídají a jak probíhají telefonní hovory. V té době také na domovské stránce Seznam.cz a serverech Novinky.cz a Proženy.cz běžela bannerová kampaň s názvem Vlídné slovo. Ta v předvánočním čase připomínala, že vlídná slova dokáží zázraky. Zároveň měli lidé příležitost podpořit provoz Linky bezpečí zasláním dárcovské sms.

Young Lions: Kdo přišel s nejlepším nápadem pro Linku bezpečí?

Seznam.cz byl i letos partnerem soutěže Young Lions v kategorii Cyber. Mladým kreativcům jsme stejně jako v předchozích letech vymýšleli zadání úkolu - tentokrát kampaň na podporu Linky bezpečí. Lince bezpečí byly zkráceny státní dotace, což způsobilo omezení provozu této služby. Na linku se nyní dovolá o 25 % méně dětí než v předchozích letech. Naším zadáním tedy bylo upozornit na nepříjemnou situaci a zároveň odkázat na stránky klubu Linky v bezpečí, kde se lidé dočtou víc o finančních problémech linky a mohou přispět na obnovení provozu v původním rozsahu. Kristýna Štěpánková a Milan Zvára z agentury Dark Side se stali letošními vítězi v kategorii Cyber, kteří pojedou Českou republiku reprezentovat na světové finále v Cannes. Práce všech soutěžících si můžete prohlédnout zde, fotky z vyhlášení v galerii, případně se začtěte do reportáže na Mediáři.